Wat is het verschil tussen een goedkope en een duurdere MJK Leathers Raceoverall?

Veiligheid is het allerbelangrijkst als je op de motor stapt. Veilige motorkleding die comfortabel zit draagt bij aan je rijplezier, onverschillig of je op de weg tourt of op het circuit je rondes maakt. Daarom wordt er door MJK Leathers geen onderscheid gemaakt bij de productie van leren tourkleding en raceoveralls.

   leren-mjk-motorpak-op-maat
Veilig en comfortabel in je motorpak

Omdat er meestal altijd eerst naar de prijs van een artikel wordt gekeken beginnen we daar maar mee.
Als je je afvraagt of er verschil is in veiligheid of kwaliteit tussen een goedkoop en een duur MJK Leathers motorpak, dan is het antwoord nee. Een goedkoop MJK motorpak is net zo veilig als een dure variant en wordt precies hetzelfde geproduceerd als een duurdere met precies dezelfde materialen en fournituren. Met evenveel aandacht van dezelfde vakmensen, én "made in Holland"! En bovendien, er is zelfs bijna geen verschil tussen een motorpak gemaakt voor de weg of voor de race. Een verschil tussen raceoveralls en tourkleding kan zijn, je houding op de motor omdat het type motor dat je rijdt hiervoor bepalend is. Het maakt namelijk nogal verschil of je op een heel sportieve motor rijdt ofdat je een veilig leren motorpak voor op je Harley of Suzuki Burgman wilt.

Het verschil tussen een goedkope en een dure raceoverall is het model!

Het verschil tussen een goedkope en een dure MJK raceoverall, is het model. Het model bepaalt dus de prijs door het design dat in het pak is aangebracht door middel van de modeldeelnaden. De MJK Classic heeft alleen de in iedere overall voorkomende constructienaden en is vaak helemaal zwart. Model Classic is dan ook snel gemaakt en is dus ons goedkoopste motorpak. Tegen een geringe meerprijs kan model Classic ook in wit of een andere kleur gemaakt worden. Bij alle andere modellen kies je de kleuren (zonder meerprijs) uit de MJK kleurenwaaier.
 

Het model bepaalt de prijs                                                                    

Het verschil in prijs wordt dus alleen bepaalt door het model van het motorpak. Hoe meer naden er gebruikt moeten worden om een model te maken, hoe meer leer er nodig is, hoe meer stikwerk, hoeveel meer een motorpak kost.

Maatwerk is meerprijs

De vermelde prijzen in onze webwinkel zijn "van/voor" prijzen en gelden voor alle confectiematen. De toeslag voor maatwerk is 15% over de adviesprijs, (de "van" prijs). Alleen als je lichaam ergens een omvang van 128 centimeter heeft is deze toeslag 20%.

Valbescherming en Protectie

De protectie die gebruikt wordt voor alle MJK Leathers motorpakken, broeken en jacks is anatomisch gevormde, CE gekeurde (EN1621-1) protectie van Betac. Deze protectie wordt geplaats op schouder, elleboog, knie/scheen en heup. Voor extra bescherming wordt het zitvlak, schouder, elleboog en knie ook voorzien van een extra laagje leer aan de binnenkant van het pak.

MJK raceoveralls zijn standaard voorzien van trekvast Schoeller®Keprotec. Dit speciale stretch materiaal wordt standaard verwerkt in de knieholte, op de kuit, in de lies/kruiszone, in oksels en binnenkant van de arm, (dit laatste wordt om doorregenen te voorkomen niet standaard toegepast in combipakken en tourkleding).

Vented voering wordt toegepast in alle MJK motorkleding. Deze speciale voering, (met kleine gaatjes) is comfortabel en veilig. Het is een Polyester met een hoog smeltpunt ten opzichte van Polyamide. Dit is veiliger bij een val. Raceoveralls hebben standaard geen binnenzak. Motorkleding voor de weg is standaard voorzien van één binnenzak.

Raceoveralls en combipakken zijn standaard voorzien van sliders. Dit zijn speciale kunststof delen die net onder de knie, aan de buitenkant van het been worden aangebracht. Ze voorkomen slijtage aan het motorpak bij "kneedown" tijdens het racen.

Een airodynamische speedhump is standaard bij een raceoverall, maar je kunt er ook voor kiezen om geen speedhump te nemen. Het Classic model heeft standaard géén racehump. Bij een combipak is een speedhump optioneel.

Een rugbeschermer zit niet standaard in het motorpak verwerkt. Je draagt deze er los onder. Het dragen van een rugbeschermer is verplicht bij wedstrijden. De beste rugbeschermer is een goedgekeurde CE EN-1621-2 backprotector. Een foam backpad voldoet niet aan de eisen. Voor weggebruik adviseert MJK als optie de goedgekeurde CE EN1621-1 backprotector van D3o.

Ga je deelnemen aan snelheidswedstrijden dan behoort een leren raceoverall tot de verplichte uitrusting van een coureur. Een leren raceoverall ziet er lekker strak en sportief uit. Ben je van plan veel te gaan touren dan is een combipak vaak meer comfortabel met het oog op tussenstops.

Je vindt hier enkele mogelijkheden voor een MJK Raceoverall
www.mjkleathers.nl/motorkleding-leer/raceoverall-heren/

Reacties

  1. Jan Kroon Jan Kroon

    Ben op zoek naar een nieuwe raceoverall, na 21 jaar tot volle tevredenheid in een MJK raceoverall te hebben rondgereden. Groeten JK

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden