- Motorkleding Textiel
- Kevlar Motorjeans Heren / Dames
- Raceoveralls Heren
- Combipakken Heren
- Leren Motorbroeken Heren
- Leren Motorjacks Heren
- Junior Raceoveralls
- Leren Motorbroeken Dames
- Leren Motorjacks Dames
- Combipakken Dames
- Raceoveralls Dames Opruiming
- Motorlaarzen Race Sport en Tour
- Motorhandschoenen race, zomer en winter
- Sport Onderkleding
- Bagage
- Knee Sliders-Rugbeschermer
- "Snuffelrek" Regenkleding
Shark Evo-GT Blank KMA Mat Systeem Motorhelm
Shark EVO-GT KMA Mat Systeem Motorhelm
De allernieuwste systeemhelm van Shark
Systeemhelm Evo-GT. Geheel nieuw ontwikkelde pasvorm, bij de kaken is deze helm minder smal geworden en nu voorzien van een extra paar wangkussens die iets dikker zijn. Comfortabel, veilig en praktisch in het gebruik op lange- en korte motorreizen. Doordat het kinstuk, met auto-up en -down van het vizier, beweegbaar is tot achterop de helm word deze helm in een handomdraai een Jet-helm. Voorzien van alle gemakken van een hedendaagse systeemhelm.
Hoe langer een model in productie blijft hoe beter het wordt. Maar voor de Evo GT zijn er geheel nieuwe mallen ontwikkeld om de helm en zijn werking te perfectioneren.
Nieuwsgierig naar deze geheel nieuw ontwikkelde systeemhelm?
Nieuwe buitenschaal in 2 maten, de kleine voor S t/m M en de grotere voor L t/m XL en KS (kingsize).
Custom Fit geleverd waarbij er dunnere wangkussens in de helm zitten en een extra paar, die dikker zijn worden bijgeleverd. Deze wangstukken voor de Evo GT zijn ook los te koop in vier diktes. Neem daarvoor contact op met MJK Leathers.
De maat Kingsize (KS) van de EVO-GT is alleen in mat zwart (KMA) te leveren. Of kom ze passen in onze winkel in Oudenbosch.
Relatief licht voor een systeemhelm
De Shark Evo-GT KMA, en alle andere designs van de Evo-GT, is een relatief lichtgewicht systeemhelm (1650 gram) met verbeterde aerodynamische eigenschappen met een gewicht van 1650 gram voor maat M en 1750 gram voor maat XL. De schaal is van geïnjecteerd Thermo- plastic (Polycarbonaat), voorzien van het gepatenteerde "Auto-up en Auto-down" systeem. Hierbij is het kinstuk onafhankelijk van het vizier naar achter of naar voor te plaatsen, waarbij het vizier een liftje krijgt en auto-open gaat omdat dan het kinstuk eroverheen gaat. Dit gebeurd steeds automatisch bij het verplaatsen van het kinstuk, dus ook bij het dicht doen (auto-down). Daarna doe je in een snelle handbeweging het vizier weer omlaag, net zo snel als je dat doet bij een gewone integraal helm, dat kost geen moeite en zonder er bij na te denken.
Mocht het bij het vorige model de Evo-One voorkomen dat de pinlock geraakt werd door de helm schaal en deze beiden beschadigden op den duur, wat overigens onder garantie wordt opgelost, dan komt dit bij de nieuw ontwikkelde Evo-GT helemaal niet meer voor. Belofte van Shark.
Inclusief gemonteerd Max Vision Pinlock® vizier
Elke Evo-GT wordt standaard geleverd compleet met een Max Vision Pinlock® vizier in de doos. Een Max Vision Pinlock® loopt verder door naar de zijkanten van het vizier dan een standaard pinlock. dus maximaal zicht. Maar omdat MJK Leathers niet wilt dat jij daar zelf mee aan de slag moet, monteren wij hem alvast voor jou in het vizier, een handigheidje wat ons niet zoveel moeite kost. Wij zijn niet voor niets al heel lang Shark-helmets Service Dealer. Dus geen extra kosten hiervoor, helemaal inclusief, al gemonteerd voor jou.
Autoseal , Sharktooth, EasyFit, kin afsluiting, en micro lock
De Evo-GT is voorzien van het Autoseal vizier systeem, dit systeem sluit hermetisch af en sluit op die manier koude wind, regen en geluidsoverlast buiten. De Evo-GT motorhelm is Sharktooth ready en comfortabel voor brildragers door het Easy Fit brilsysteem. De kin riemsluiting van de Evo GT systeemhelm is een een Micro lock buckle. Tevens is de opening tussen kin en helm afsluitbaar door aan de binnenkant van het kinstuk het oog van de kin-afsluiting te bewegen, voor nog minder tocht en geluid in je helm.
Auto-Up/Auto-Down en nieuw vizier
Het Shark gepatenteerde Auto-up/Auto-down systeem opent automatisch het vizier wanneer je het kinstuk beweegt om achterop de helm te zetten. In combinatie met een ander vizier raakt het pinlockvizier de helm niet meer. Dus geen sleepsporen meer op helm en pinlock. Overigens wordt dat probleem bij de EVO-One 2 onder garantie opgelost door Shark.