Zoeken
- Motorkleding Textiel
- Kevlar Motorjeans Heren / Dames
- Raceoveralls Heren
- Combipakken Heren
- Leren Motorbroeken Heren
- Leren Motorjacks Heren
- Junior Raceoveralls
- Leren Motorbroeken Dames
- Leren Motorjacks Dames
- Combipakken Dames
- Raceoveralls Dames Opruiming
- Motorlaarzen Race Sport en Tour
- Motorhandschoenen race, zomer en winter
- Sport Onderkleding
- Bagage
- Knee Sliders-Rugbeschermer
- "Snuffelrek" Regenkleding
MJK Leathers Estoril Leren Motor Raceoverall
MJK Estoril Leren Raceoveral
100% Nederlands
MJK Leathers is een 100% Nederlands motorkleding merk dat dankzij ruim vier decennia aan ervaring in maatwerk, voor iedereen het perfecte motorpak levert. MJK kleding wordt ontworpen en geproduceerd in ons eigen atelier in Oudenbosch, Noord-Brabant.
MJK leren motorkleding in confectie lengtematen of op maat gemaakt
MJK leren motorkleding is leverbaar in confectie lengtematen én op maat gemaakt. Het model Estoril is voorzien van extra leerstretch panelen, welke diagonaal van achter naar voor lopen , en zodoende nog meer draagcomfort biedt. De prijs voor een maatwerk Estoril raceoverall is €2068,00. Meerprijs tweedelig motorpak €80,00.
De protectie die gebruikt wordt voor alle MJK Leathers motorpakken, broeken en jacks is anatomisch gevormde, CE gekeurde (EN1621-1) protectie van Betac. Deze protectie wordt geplaatst op schouder, elleboog, knie/scheen en heup. Voor extra bescherming wordt het zitvlak, schouder, elleboog en knie ook voorzien van een extra laagje leer aan de binnenkant van het pak.
MJK raceoveralls zijn standaard voorzien van trekvast Schoeller®Keprotec. Dit speciale stretch materiaal wordt standaard verwerkt in de knieholte, op de kuit, in de lies/kruiszone, in oksels en binnenkant van de arm, (dit laatste wordt om doorregenen te voorkomen niet standaard toegepast in combipakken en tourkleding).
Vented voering wordt toegepast in alle MJK motorkleding. Deze speciale voering, (met kleine gaatjes) is comfortabel en veilig. Het is een Polyester met een hoog smeltpunt ten opzichte van Polyamide. Dit is veiliger bij een val. Raceoveralls hebben standaard geen binnenzak. Motorkleding voor de weg is standaard voorzien van één binnenzak.
Raceoveralls en combipakken zijn standaard voorzien van MJK kneesliders. Dit zijn speciale kunststof delen die net onder de knie, aan de buitenkant van het been worden aangebracht. Ze voorkomen slijtage aan het motorpak bij "kneedown" tijdens het racen.
Een airodynamische speedhump is standaard bij een raceoverall, maar je kunt er ook voor kiezen om geen speedhump te nemen. Het Classic model heeft standaard géén racehump. Bij een combipak is een speedhump optioneel.
Een rugbeschermer is niet standaard in het motorpak verwerkt. Je draagt deze er los onder. Het dragen van een rugbeschermer is verplicht bij wedstrijden. De beste rugbeschermer is een goedgekeurde CE EN-1621-2 backprotector. Een foam backpad voldoet niet aan de eisen. Voor weggebruik adviseert MJK als optie de goedgekeurde CE EN1621-1 backprotector van D3O.
Ga je deelnemen aan snelheidswedstrijden dan behoort een leren raceoverall tot de verplichte uitrusting van een coureur. Een leren raceoverall ziet er lekker strak en sportief uit. Ben je van plan veel te gaan touren dan is een combipak vaak meer comfortabel met het oog op tussenstops.
De protectie die gebruikt wordt voor alle MJK Leathers motorpakken, broeken en jacks is anatomisch gevormde, CE gekeurde (EN1621-1) protectie van Betac. Deze protectie wordt geplaatst op schouder, elleboog, knie/scheen en heup. Voor extra bescherming wordt het zitvlak, schouder, elleboog en knie ook voorzien van een extra laagje leer aan de binnenkant van het pak.
MJK raceoveralls zijn standaard voorzien van trekvast Schoeller®Keprotec. Dit speciale stretch materiaal wordt standaard verwerkt in de knieholte, op de kuit, in de lies/kruiszone, in oksels en binnenkant van de arm, (dit laatste wordt om doorregenen te voorkomen niet standaard toegepast in combipakken en tourkleding).
Vented voering wordt toegepast in alle MJK motorkleding. Deze speciale voering, (met kleine gaatjes) is comfortabel en veilig. Het is een Polyester met een hoog smeltpunt ten opzichte van Polyamide. Dit is veiliger bij een val. Raceoveralls hebben standaard geen binnenzak. Motorkleding voor de weg is standaard voorzien van één binnenzak.
Raceoveralls en combipakken zijn standaard voorzien van MJK kneesliders. Dit zijn speciale kunststof delen die net onder de knie, aan de buitenkant van het been worden aangebracht. Ze voorkomen slijtage aan het motorpak bij "kneedown" tijdens het racen.
Een airodynamische speedhump is standaard bij een raceoverall, maar je kunt er ook voor kiezen om geen speedhump te nemen. Het Classic model heeft standaard géén racehump. Bij een combipak is een speedhump optioneel.
Een rugbeschermer is niet standaard in het motorpak verwerkt. Je draagt deze er los onder. Het dragen van een rugbeschermer is verplicht bij wedstrijden. De beste rugbeschermer is een goedgekeurde CE EN-1621-2 backprotector. Een foam backpad voldoet niet aan de eisen. Voor weggebruik adviseert MJK als optie de goedgekeurde CE EN1621-1 backprotector van D3O.
Ga je deelnemen aan snelheidswedstrijden dan behoort een leren raceoverall tot de verplichte uitrusting van een coureur. Een leren raceoverall ziet er lekker strak en sportief uit. Ben je van plan veel te gaan touren dan is een combipak vaak meer comfortabel met het oog op tussenstops.
Gerelateerde producten
Maat 60??? Ja, MJK Leathers maakt ook grote maten raceoveralls. En deze kan je zelfs direct passen. Maar wij gaan stoppen, wij gaan met pensioen..
Eendelige leren MJK motorpakken, de laatsten uit de voorraad voor een opruimprijsje. Wij gaan stoppen en met pensioen.
MJK Leathers was altijd dat je niet gebonden bent aan het vaste stramien van standaard model, kleur en maat van de meeste motorkleding verkopers. Bij MJK Leathers bepaalde je dat allemaal zelf. Maar wij gaan stoppen en met pensioen.
MJK Leathers